Kalózszoftverekkel hekkelnek John Deere-okat Amerikában

Címkék: john deere , szervíz , traktor , USA
Kalózszoftverekkel hekkelnek John Deere-okat Amerikában

Érdekes mozgalom van kibontakozóban öt amerikai államban. Nebraska, Minnesota, New York, Massachusetts, és Kansas farmerjei indítottak kampányt „Right to Repair” – Jog a Javításhoz néven, bár ebben az esetben inkább jog a bütyköléshez lenne a találó elnevezés. Mert kelet-európai kalózszoftverekkel törik fel a John Deere traktorok fedélzeti számítógépét. – írja a blog.syngenta.hu.

„Ha valaki független szerelőnél (tehát nem márkaszervizben) lecseréli az erőátvitelt, a traktort nem tudja kivezetni a műhelyből. Csak akkor lesz újra mozgásképes a gép, ha a gyártó egy technikusa eljön, és a traktor USB portján át „engedélyezi” az új részegységet” – idéz egy nebraskai farmert a brit The Guardian. Ez az eljárás nyilvánvalóan rettenetesen bosszantja a szabadságjogaikat hagyományosan igen nagyra tartó farmereket, arról nem is beszélve, hogy a John Deere technikusának kiszállási díja 230 dollár, és ehhez jön még a 130 dolláros óradíj.

A farmerek azzal érvelnek, ha megvettek egy 100 ezer dolláros traktort, akkor az az övék, joguk van azt tenni vele, amit akarnak. A gyártó viszont – írja a Guardian – nyilván nem akarja, hogy olcsó távol-keleti alkatrészekkel „hígítsák fel” a Nagy Zöldet. Gondoljunk csak a megbízhatóságra és a balesetbiztonságra.

A farmerek azzal érvelnek, ha valami történik a földeken a géppel, lehet, hogy száz mérföldnyire van a legközelebbi márkaszerviz, míg van egy műhely helyben is. Ezért inkább meghekkelik a szoftvert, vagy – ami elterjedtebb – Lengyelországban és Ukrajnában készülő kalóz szoftvereket töltenek le.

agrarvilag.hu / blog.syngenta.hu



Szerző
Blokkadmin

Dátum
2017-04-14


Kapcsolódó cikkek
Ha géptörés-biztosítást köt, aratáskor is nyugodt lehet

Ha géptörés-biztosítást köt, aratáskor is nyugodt lehet

Érdekes mozgalom van kibontakozóban öt amerikai államban. Nebraska, Minnesota, New York, Massachusetts, és Kansas farmerjei indítottak kampányt „Right to Repair” – Jog a Javításhoz néven, bár ebben az esetben inkább jog a bütyköléshez lenne a találó elnevezés. Mert kelet-európai kalózszoftverekkel törik fel a John Deere traktorok fedélzeti számítógépét. – írja a blog.syngenta.hu. „Ha valaki független szerelőnél (tehát nem márkaszervizben) lecseréli az erőátvitelt, a traktort nem tudja kivezetni a műhelyből. Csak akkor lesz újra mozgásképes a gép, ha a gyártó egy technikusa eljön, és a traktor USB portján át „engedélyezi” az új részegységet” – idéz egy nebraskai farmert a brit The Guardian. Ez az eljárás nyilvánvalóan rettenetesen bosszantja a szabadságjogaikat hagyományosan igen nagyra tartó farmereket, arról nem is beszélve, hogy a John Deere technikusának kiszállási díja 230 dollár, és ehhez jön még a 130 dolláros óradíj. A farmerek azzal érvelnek, ha megvettek egy 100 ezer dolláros traktort, akkor az az övék, joguk van azt tenni vele, amit akarnak. A gyártó viszont – írja a Guardian – nyilván nem akarja, hogy olcsó távol-keleti alkatrészekkel „hígítsák fel” a Nagy Zöldet. Gondoljunk csak a megbízhatóságra és a balesetbiztonságra. A farmerek azzal érvelnek, ha valami történik a földeken a géppel, lehet, hogy száz mérföldnyire van a legközelebbi márkaszerviz, míg van egy műhely helyben is. Ezért inkább meghekkelik a szoftvert, vagy – ami elterjedtebb – Lengyelországban és Ukrajnában készülő kalóz szoftvereket töltenek le. agrarvilag.hu / blog.syngenta.hu
Sok tonna farönköt fog elbírni a Repülő Bálna

Sok tonna farönköt fog elbírni a Repülő Bálna

Érdekes mozgalom van kibontakozóban öt amerikai államban. Nebraska, Minnesota, New York, Massachusetts, és Kansas farmerjei indítottak kampányt „Right to Repair” – Jog a Javításhoz néven, bár ebben az esetben inkább jog a bütyköléshez lenne a találó elnevezés. Mert kelet-európai kalózszoftverekkel törik fel a John Deere traktorok fedélzeti számítógépét. – írja a blog.syngenta.hu. „Ha valaki független szerelőnél (tehát nem márkaszervizben) lecseréli az erőátvitelt, a traktort nem tudja kivezetni a műhelyből. Csak akkor lesz újra mozgásképes a gép, ha a gyártó egy technikusa eljön, és a traktor USB portján át „engedélyezi” az új részegységet” – idéz egy nebraskai farmert a brit The Guardian. Ez az eljárás nyilvánvalóan rettenetesen bosszantja a szabadságjogaikat hagyományosan igen nagyra tartó farmereket, arról nem is beszélve, hogy a John Deere technikusának kiszállási díja 230 dollár, és ehhez jön még a 130 dolláros óradíj. A farmerek azzal érvelnek, ha megvettek egy 100 ezer dolláros traktort, akkor az az övék, joguk van azt tenni vele, amit akarnak. A gyártó viszont – írja a Guardian – nyilván nem akarja, hogy olcsó távol-keleti alkatrészekkel „hígítsák fel” a Nagy Zöldet. Gondoljunk csak a megbízhatóságra és a balesetbiztonságra. A farmerek azzal érvelnek, ha valami történik a földeken a géppel, lehet, hogy száz mérföldnyire van a legközelebbi márkaszerviz, míg van egy műhely helyben is. Ezért inkább meghekkelik a szoftvert, vagy – ami elterjedtebb – Lengyelországban és Ukrajnában készülő kalóz szoftvereket töltenek le. agrarvilag.hu / blog.syngenta.hu
Keresettek a brit használt traktorok

Keresettek a brit használt traktorok

Érdekes mozgalom van kibontakozóban öt amerikai államban. Nebraska, Minnesota, New York, Massachusetts, és Kansas farmerjei indítottak kampányt „Right to Repair” – Jog a Javításhoz néven, bár ebben az esetben inkább jog a bütyköléshez lenne a találó elnevezés. Mert kelet-európai kalózszoftverekkel törik fel a John Deere traktorok fedélzeti számítógépét. – írja a blog.syngenta.hu. „Ha valaki független szerelőnél (tehát nem márkaszervizben) lecseréli az erőátvitelt, a traktort nem tudja kivezetni a műhelyből. Csak akkor lesz újra mozgásképes a gép, ha a gyártó egy technikusa eljön, és a traktor USB portján át „engedélyezi” az új részegységet” – idéz egy nebraskai farmert a brit The Guardian. Ez az eljárás nyilvánvalóan rettenetesen bosszantja a szabadságjogaikat hagyományosan igen nagyra tartó farmereket, arról nem is beszélve, hogy a John Deere technikusának kiszállási díja 230 dollár, és ehhez jön még a 130 dolláros óradíj. A farmerek azzal érvelnek, ha megvettek egy 100 ezer dolláros traktort, akkor az az övék, joguk van azt tenni vele, amit akarnak. A gyártó viszont – írja a Guardian – nyilván nem akarja, hogy olcsó távol-keleti alkatrészekkel „hígítsák fel” a Nagy Zöldet. Gondoljunk csak a megbízhatóságra és a balesetbiztonságra. A farmerek azzal érvelnek, ha valami történik a földeken a géppel, lehet, hogy száz mérföldnyire van a legközelebbi márkaszerviz, míg van egy műhely helyben is. Ezért inkább meghekkelik a szoftvert, vagy – ami elterjedtebb – Lengyelországban és Ukrajnában készülő kalóz szoftvereket töltenek le. agrarvilag.hu / blog.syngenta.hu

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.