Bírság helyett a légszennyezettség visszaszorítására kellene költeni

Címkék: EB , környezetvédelem , légszennyezés , LMCS
Bírság helyett a légszennyezettség visszaszorítására kellene költeni

Az Európai Bizottság pert indít a magyar kormánnyal szemben, mert számos városunkban a levegő szennyezettsége rendszeresen túllépi a megengedett határértéket. A Levegő Munkacsoport részletesen beszámolt weboldalán az esetről.

A Bizottság környezetvédelmi biztosa, Karmenu Vella idén január 30-án megbeszélést tartott azon országok környezetvédelemért felelős minisztereivel, amelyek nem tartják be az EU levegőminőségi jogszabályait, és egyúttal arra kérte őket, hogy február 9-ig nyújtsák be neki konkrét terveiket, amelyek végrehajtásával a légszennyezettség mielőbb csökkenthető.

A Levegő Munkacsoport és brüsszeli székhelyű ernyőszervezete, az Európai Környezetvédelmi Iroda (EEB) elkérte a Földművelésügyi Minisztériumtól a benyújtott tervet.

A környezetvédelmi szervezet közleménye szerint a kormány nem egy konkrét tervet küldött a Bizottságnak, hanem csupán azt a beszédet, amelyet a kormány képviselője mondott el a januári megbeszélésen, és amelyből egyáltalán nem derül ki, miként fogja a kormány csökkenteni a légszennyezettséget Magyarországon.

Ezt követően a szervezet levélben tájékoztatta Karmenu Vellát arról, hogy véleménye szerint miként lehetne viszonylag kis ráfordítással és gyorsan javítani a levegő minőségét országunkban.

A légszennyezés fő forrása napjainkban a lakossági fűtés, égetés.

A Levegő Munkacsoport több konkrét javaslatot is tett ennek csökkentése érdekében az elmúlt években. Például az avarégetés országos tiltásával nem csak annak légszennyezése tűnne el, de az illegális hulladékégetések egy része is ellenőrizhetővé válna.

A másik jelentős szennyező forrás, a közlekedés terén is rövid idő alatt lehetne hathatós intézkedéseket tenni. Például – sok külföldi városhoz hasonlóan – a magyar városokban is ki lehetne alakítani olyan övezeteket, amelyekbe nem hajthatnak be a legszennyezőbb autók.

Ha ezt úgy tennék, hogy a helyi lakosok mentességet kapnának a lakóhelyükön eddig regisztrált autóikra, és csak az ezt követően regisztrált autóik nem hajthatnának be, akkor nemcsak jelentősen tisztább lehetne a levegő ezeken a területeken, hanem jó eszköz lenne a roncsautóimport megfékezésében is” – tette hozzá Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

A törvények mindenkire vonatkoznak, így a kormányokra is. Örülünk, hogy az Európai Bizottság igyekszik érvényt szerezni levegőminőségi jogszabályoknak, annak viszont sokkal jobban örülnénk, ha a magyar kormány tenné ezt” – jelentette ki Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

Ha a magyar kormány elveszíti a pert, több tízmilliárd forintos büntetésre számíthatunk. Pedig ezt a pénzt a levegőszennyezés visszaszorítására is költhetnénk.

Ez a gond azonban eltörpül amellett, hogy– az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adatai szerint –

a légszennyezettség miatt hazánkban évente több mint 14.000 ember hal meg idő előtt, és ezek az emberek átlagosan több mint 10 évet veszítenek el az életükből.

Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, mivel a rossz levegő miatti megbetegedések száma meghaladja az évi egymilliót, a nemzetgazdasági kár pedig az 1500 milliárd forintot.

agrarvilag.hu / levego.hu



Szerző
avszerkeszto

Dátum
2018-05-21


Kapcsolódó cikkek
2030-ra 27 százalékra kell nőnie a megújuló energia arányának

2030-ra 27 százalékra kell nőnie a megújuló energia arányának

Az Európai Bizottság pert indít a magyar kormánnyal szemben, mert számos városunkban a levegő szennyezettsége rendszeresen túllépi a megengedett határértéket. A Levegő Munkacsoport részletesen beszámolt weboldalán az esetről. A Bizottság környezetvédelmi biztosa, Karmenu Vella idén január 30-án megbeszélést tartott azon országok környezetvédelemért felelős minisztereivel, amelyek nem tartják be az EU levegőminőségi jogszabályait, és egyúttal arra kérte őket, hogy február 9-ig nyújtsák be neki konkrét terveiket, amelyek végrehajtásával a légszennyezettség mielőbb csökkenthető. A Levegő Munkacsoport és brüsszeli székhelyű ernyőszervezete, az Európai Környezetvédelmi Iroda (EEB) elkérte a Földművelésügyi Minisztériumtól a benyújtott tervet. A környezetvédelmi szervezet közleménye szerint a kormány nem egy konkrét tervet küldött a Bizottságnak, hanem csupán azt a beszédet, amelyet a kormány képviselője mondott el a januári megbeszélésen, és amelyből egyáltalán nem derül ki, miként fogja a kormány csökkenteni a légszennyezettséget Magyarországon. Ezt követően a szervezet levélben tájékoztatta Karmenu Vellát arról, hogy véleménye szerint miként lehetne viszonylag kis ráfordítással és gyorsan javítani a levegő minőségét országunkban.

A légszennyezés fő forrása napjainkban a lakossági fűtés, égetés.

A Levegő Munkacsoport több konkrét javaslatot is tett ennek csökkentése érdekében az elmúlt években. Például az avarégetés országos tiltásával nem csak annak légszennyezése tűnne el, de az illegális hulladékégetések egy része is ellenőrizhetővé válna.

A másik jelentős szennyező forrás, a közlekedés terén is rövid idő alatt lehetne hathatós intézkedéseket tenni. Például – sok külföldi városhoz hasonlóan – a magyar városokban is ki lehetne alakítani olyan övezeteket, amelyekbe nem hajthatnak be a legszennyezőbb autók.

Ha ezt úgy tennék, hogy a helyi lakosok mentességet kapnának a lakóhelyükön eddig regisztrált autóikra, és csak az ezt követően regisztrált autóik nem hajthatnának be, akkor nemcsak jelentősen tisztább lehetne a levegő ezeken a területeken, hanem jó eszköz lenne a roncsautóimport megfékezésében is” – tette hozzá Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse. A törvények mindenkire vonatkoznak, így a kormányokra is. Örülünk, hogy az Európai Bizottság igyekszik érvényt szerezni levegőminőségi jogszabályoknak, annak viszont sokkal jobban örülnénk, ha a magyar kormány tenné ezt” – jelentette ki Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. Ha a magyar kormány elveszíti a pert, több tízmilliárd forintos büntetésre számíthatunk. Pedig ezt a pénzt a levegőszennyezés visszaszorítására is költhetnénk. Ez a gond azonban eltörpül amellett, hogy– az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adatai szerint –

a légszennyezettség miatt hazánkban évente több mint 14.000 ember hal meg idő előtt, és ezek az emberek átlagosan több mint 10 évet veszítenek el az életükből.

Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, mivel a rossz levegő miatti megbetegedések száma meghaladja az évi egymilliót, a nemzetgazdasági kár pedig az 1500 milliárd forintot. agrarvilag.hu / levego.hu
Veszélyben a megújuló energiaforrások felhasználása Magyarországon?

Veszélyben a megújuló energiaforrások felhasználása Magyarországon?

Az Európai Bizottság pert indít a magyar kormánnyal szemben, mert számos városunkban a levegő szennyezettsége rendszeresen túllépi a megengedett határértéket. A Levegő Munkacsoport részletesen beszámolt weboldalán az esetről. A Bizottság környezetvédelmi biztosa, Karmenu Vella idén január 30-án megbeszélést tartott azon országok környezetvédelemért felelős minisztereivel, amelyek nem tartják be az EU levegőminőségi jogszabályait, és egyúttal arra kérte őket, hogy február 9-ig nyújtsák be neki konkrét terveiket, amelyek végrehajtásával a légszennyezettség mielőbb csökkenthető. A Levegő Munkacsoport és brüsszeli székhelyű ernyőszervezete, az Európai Környezetvédelmi Iroda (EEB) elkérte a Földművelésügyi Minisztériumtól a benyújtott tervet. A környezetvédelmi szervezet közleménye szerint a kormány nem egy konkrét tervet küldött a Bizottságnak, hanem csupán azt a beszédet, amelyet a kormány képviselője mondott el a januári megbeszélésen, és amelyből egyáltalán nem derül ki, miként fogja a kormány csökkenteni a légszennyezettséget Magyarországon. Ezt követően a szervezet levélben tájékoztatta Karmenu Vellát arról, hogy véleménye szerint miként lehetne viszonylag kis ráfordítással és gyorsan javítani a levegő minőségét országunkban.

A légszennyezés fő forrása napjainkban a lakossági fűtés, égetés.

A Levegő Munkacsoport több konkrét javaslatot is tett ennek csökkentése érdekében az elmúlt években. Például az avarégetés országos tiltásával nem csak annak légszennyezése tűnne el, de az illegális hulladékégetések egy része is ellenőrizhetővé válna.

A másik jelentős szennyező forrás, a közlekedés terén is rövid idő alatt lehetne hathatós intézkedéseket tenni. Például – sok külföldi városhoz hasonlóan – a magyar városokban is ki lehetne alakítani olyan övezeteket, amelyekbe nem hajthatnak be a legszennyezőbb autók.

Ha ezt úgy tennék, hogy a helyi lakosok mentességet kapnának a lakóhelyükön eddig regisztrált autóikra, és csak az ezt követően regisztrált autóik nem hajthatnának be, akkor nemcsak jelentősen tisztább lehetne a levegő ezeken a területeken, hanem jó eszköz lenne a roncsautóimport megfékezésében is” – tette hozzá Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse. A törvények mindenkire vonatkoznak, így a kormányokra is. Örülünk, hogy az Európai Bizottság igyekszik érvényt szerezni levegőminőségi jogszabályoknak, annak viszont sokkal jobban örülnénk, ha a magyar kormány tenné ezt” – jelentette ki Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. Ha a magyar kormány elveszíti a pert, több tízmilliárd forintos büntetésre számíthatunk. Pedig ezt a pénzt a levegőszennyezés visszaszorítására is költhetnénk. Ez a gond azonban eltörpül amellett, hogy– az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adatai szerint –

a légszennyezettség miatt hazánkban évente több mint 14.000 ember hal meg idő előtt, és ezek az emberek átlagosan több mint 10 évet veszítenek el az életükből.

Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, mivel a rossz levegő miatti megbetegedések száma meghaladja az évi egymilliót, a nemzetgazdasági kár pedig az 1500 milliárd forintot. agrarvilag.hu / levego.hu
Többet árt a környezetnek a bioüzemanyag mint a kőolaj, ha pálmaolajból van

Többet árt a környezetnek a bioüzemanyag mint a kőolaj, ha pálmaolajból van

Az Európai Bizottság pert indít a magyar kormánnyal szemben, mert számos városunkban a levegő szennyezettsége rendszeresen túllépi a megengedett határértéket. A Levegő Munkacsoport részletesen beszámolt weboldalán az esetről. A Bizottság környezetvédelmi biztosa, Karmenu Vella idén január 30-án megbeszélést tartott azon országok környezetvédelemért felelős minisztereivel, amelyek nem tartják be az EU levegőminőségi jogszabályait, és egyúttal arra kérte őket, hogy február 9-ig nyújtsák be neki konkrét terveiket, amelyek végrehajtásával a légszennyezettség mielőbb csökkenthető. A Levegő Munkacsoport és brüsszeli székhelyű ernyőszervezete, az Európai Környezetvédelmi Iroda (EEB) elkérte a Földművelésügyi Minisztériumtól a benyújtott tervet. A környezetvédelmi szervezet közleménye szerint a kormány nem egy konkrét tervet küldött a Bizottságnak, hanem csupán azt a beszédet, amelyet a kormány képviselője mondott el a januári megbeszélésen, és amelyből egyáltalán nem derül ki, miként fogja a kormány csökkenteni a légszennyezettséget Magyarországon. Ezt követően a szervezet levélben tájékoztatta Karmenu Vellát arról, hogy véleménye szerint miként lehetne viszonylag kis ráfordítással és gyorsan javítani a levegő minőségét országunkban.

A légszennyezés fő forrása napjainkban a lakossági fűtés, égetés.

A Levegő Munkacsoport több konkrét javaslatot is tett ennek csökkentése érdekében az elmúlt években. Például az avarégetés országos tiltásával nem csak annak légszennyezése tűnne el, de az illegális hulladékégetések egy része is ellenőrizhetővé válna.

A másik jelentős szennyező forrás, a közlekedés terén is rövid idő alatt lehetne hathatós intézkedéseket tenni. Például – sok külföldi városhoz hasonlóan – a magyar városokban is ki lehetne alakítani olyan övezeteket, amelyekbe nem hajthatnak be a legszennyezőbb autók.

Ha ezt úgy tennék, hogy a helyi lakosok mentességet kapnának a lakóhelyükön eddig regisztrált autóikra, és csak az ezt követően regisztrált autóik nem hajthatnának be, akkor nemcsak jelentősen tisztább lehetne a levegő ezeken a területeken, hanem jó eszköz lenne a roncsautóimport megfékezésében is” – tette hozzá Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse. A törvények mindenkire vonatkoznak, így a kormányokra is. Örülünk, hogy az Európai Bizottság igyekszik érvényt szerezni levegőminőségi jogszabályoknak, annak viszont sokkal jobban örülnénk, ha a magyar kormány tenné ezt” – jelentette ki Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke. Ha a magyar kormány elveszíti a pert, több tízmilliárd forintos büntetésre számíthatunk. Pedig ezt a pénzt a levegőszennyezés visszaszorítására is költhetnénk. Ez a gond azonban eltörpül amellett, hogy– az Európai Környezetvédelmi Ügynökség adatai szerint –

a légszennyezettség miatt hazánkban évente több mint 14.000 ember hal meg idő előtt, és ezek az emberek átlagosan több mint 10 évet veszítenek el az életükből.

Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, mivel a rossz levegő miatti megbetegedések száma meghaladja az évi egymilliót, a nemzetgazdasági kár pedig az 1500 milliárd forintot. agrarvilag.hu / levego.hu

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.