A Duna Európa közös kincse

Címkék: Duna , Duna Bizottság , Európa , mezőgazdaság
A Duna Európa közös kincse

Az Európát átszelő folyó Bizottsága 70 éves, amelynek ünnepségén emlékeztettek arra, hogy miért is kell megbecsülni a Dunát.

A Duna közös kincs, környezetbarát szállítmányozást tesz lehetővé, energia- és vízforrás, fontos szerepet játszik a gazdaságban és a mezőgazdaságban egyaránt – hangsúlyozta Sztáray Péter András, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára a Duna Bizottság megalapításának 70. évfordulója alkalmából rendezett nemzetközi konferencián.


fotó:Jászai Csaba (MTI)

Hozzátette: a Duna az egyik fő európai közlekedési folyosó:

  • lényeges a nemzetközi együttműködés a Duna gazdaságokat integráló funkciójának támogatásához,
  • a fenntartható fejlődés biztosításához, és a környezet védelméhez.

Közös feladatnak nevezte, hogy az érdekütközések ellenére szorosabbra fűzzék és megerősítsék a nemzetközi együttműködést.

– A Duna a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) kiemelt része, a fejlesztését és hajózhatóságának biztosítását az Európai Unió is fontosnak tartja

– mondta.

Üdvözlik az együttműködéseket a Duna Bizottság és más nemzetközi vagy regionális szervezetek között, így fontos a Fekete-tengeri régió és a Duna-régió közötti együttműködés is. Magyarország idén július óta megfigyelőként vesz részt a Fekete-tengeri Gazdasági Együttműködésben – ismertette.

Kitért arra is, hogy a bizottság alapjait lefektető belgrádi egyezményt 1948-ban a második világháborút követően Magyarország is aláírta a 7 alapító tagállam egyikeként.

Az egyezmény felülvizsgálata elkezdődött, a munkacsoportot Magyarország vezeti.

– A nemzetközi szervezet 70. évfordulójáról a külügyminisztériumban kiállítással emlékeztek meg, és számos más rendezvényt tartottak – mondta.

Ismertette: az 1948-ban létrejött Duna Bizottság célja a dunai hajózási együttműködés elősegítése. Székhelye 1954 óta Budapesten van, tagjai

  • Ausztria,
  • Bulgária,
  • Horvátország,
  • Magyarország,
  • Moldova,
  • Németország,
  • Oroszország,
  • Románia,
  • Szerbia,
  • Szlovákia és Ukrajna

10 állam pedig megfigyelőként vesz részt a működésében.

A tagállamok vállalták, hogy a Duna területükre eső szakaszát hajózható állapotban tartják, elvégzik a szükséges karbantartási munkákat és fejlesztéseket a hajózási feltételek biztosítására. A bizottság a dunai hajózással kapcsolatos ügyekért felelős, ellenőrzi a környezetszennyezést, a biztonságot és a vízijárművek lajstromozását is.

agrárvilág.hu / MTI



Szerző
avszerk2

Dátum
2018-11-13


Kapcsolódó cikkek
Kertészeti forradalom, itt az eperszedő gép

Kertészeti forradalom, itt az eperszedő gép

Az Európát átszelő folyó Bizottsága 70 éves, amelynek ünnepségén emlékeztettek arra, hogy miért is kell megbecsülni a Dunát.
A Duna közös kincs, környezetbarát szállítmányozást tesz lehetővé, energia- és vízforrás, fontos szerepet játszik a gazdaságban és a mezőgazdaságban egyaránt - hangsúlyozta Sztáray Péter András, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára a Duna Bizottság megalapításának 70. évfordulója alkalmából rendezett nemzetközi konferencián.

fotó:Jászai Csaba (MTI)

Hozzátette: a Duna az egyik fő európai közlekedési folyosó:
  • lényeges a nemzetközi együttműködés a Duna gazdaságokat integráló funkciójának támogatásához,
  • a fenntartható fejlődés biztosításához, és a környezet védelméhez.
Közös feladatnak nevezte, hogy az érdekütközések ellenére szorosabbra fűzzék és megerősítsék a nemzetközi együttműködést. - A Duna a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) kiemelt része, a fejlesztését és hajózhatóságának biztosítását az Európai Unió is fontosnak tartja - mondta. Üdvözlik az együttműködéseket a Duna Bizottság és más nemzetközi vagy regionális szervezetek között, így fontos a Fekete-tengeri régió és a Duna-régió közötti együttműködés is. Magyarország idén július óta megfigyelőként vesz részt a Fekete-tengeri Gazdasági Együttműködésben - ismertette. Kitért arra is, hogy a bizottság alapjait lefektető belgrádi egyezményt 1948-ban a második világháborút követően Magyarország is aláírta a 7 alapító tagállam egyikeként. Az egyezmény felülvizsgálata elkezdődött, a munkacsoportot Magyarország vezeti. - A nemzetközi szervezet 70. évfordulójáról a külügyminisztériumban kiállítással emlékeztek meg, és számos más rendezvényt tartottak - mondta. Ismertette: az 1948-ban létrejött Duna Bizottság célja a dunai hajózási együttműködés elősegítése. Székhelye 1954 óta Budapesten van, tagjai
  • Ausztria,
  • Bulgária,
  • Horvátország,
  • Magyarország,
  • Moldova,
  • Németország,
  • Oroszország,
  • Románia,
  • Szerbia,
  • Szlovákia és Ukrajna
10 állam pedig megfigyelőként vesz részt a működésében. A tagállamok vállalták, hogy a Duna területükre eső szakaszát hajózható állapotban tartják, elvégzik a szükséges karbantartási munkákat és fejlesztéseket a hajózási feltételek biztosítására. A bizottság a dunai hajózással kapcsolatos ügyekért felelős, ellenőrzi a környezetszennyezést, a biztonságot és a vízijárművek lajstromozását is. agrárvilág.hu / MTI
Egyből két aranyérmet hoztak el a magyar horgászválogatottak!

Egyből két aranyérmet hoztak el a magyar horgászválogatottak!

Az Európát átszelő folyó Bizottsága 70 éves, amelynek ünnepségén emlékeztettek arra, hogy miért is kell megbecsülni a Dunát.
A Duna közös kincs, környezetbarát szállítmányozást tesz lehetővé, energia- és vízforrás, fontos szerepet játszik a gazdaságban és a mezőgazdaságban egyaránt - hangsúlyozta Sztáray Péter András, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára a Duna Bizottság megalapításának 70. évfordulója alkalmából rendezett nemzetközi konferencián.

fotó:Jászai Csaba (MTI)

Hozzátette: a Duna az egyik fő európai közlekedési folyosó:
  • lényeges a nemzetközi együttműködés a Duna gazdaságokat integráló funkciójának támogatásához,
  • a fenntartható fejlődés biztosításához, és a környezet védelméhez.
Közös feladatnak nevezte, hogy az érdekütközések ellenére szorosabbra fűzzék és megerősítsék a nemzetközi együttműködést. - A Duna a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) kiemelt része, a fejlesztését és hajózhatóságának biztosítását az Európai Unió is fontosnak tartja - mondta. Üdvözlik az együttműködéseket a Duna Bizottság és más nemzetközi vagy regionális szervezetek között, így fontos a Fekete-tengeri régió és a Duna-régió közötti együttműködés is. Magyarország idén július óta megfigyelőként vesz részt a Fekete-tengeri Gazdasági Együttműködésben - ismertette. Kitért arra is, hogy a bizottság alapjait lefektető belgrádi egyezményt 1948-ban a második világháborút követően Magyarország is aláírta a 7 alapító tagállam egyikeként. Az egyezmény felülvizsgálata elkezdődött, a munkacsoportot Magyarország vezeti. - A nemzetközi szervezet 70. évfordulójáról a külügyminisztériumban kiállítással emlékeztek meg, és számos más rendezvényt tartottak - mondta. Ismertette: az 1948-ban létrejött Duna Bizottság célja a dunai hajózási együttműködés elősegítése. Székhelye 1954 óta Budapesten van, tagjai
  • Ausztria,
  • Bulgária,
  • Horvátország,
  • Magyarország,
  • Moldova,
  • Németország,
  • Oroszország,
  • Románia,
  • Szerbia,
  • Szlovákia és Ukrajna
10 állam pedig megfigyelőként vesz részt a működésében. A tagállamok vállalták, hogy a Duna területükre eső szakaszát hajózható állapotban tartják, elvégzik a szükséges karbantartási munkákat és fejlesztéseket a hajózási feltételek biztosítására. A bizottság a dunai hajózással kapcsolatos ügyekért felelős, ellenőrzi a környezetszennyezést, a biztonságot és a vízijárművek lajstromozását is. agrárvilág.hu / MTI
Döntse el melyik fa lesz az év fája Európában!

Döntse el melyik fa lesz az év fája Európában!

Az Európát átszelő folyó Bizottsága 70 éves, amelynek ünnepségén emlékeztettek arra, hogy miért is kell megbecsülni a Dunát.
A Duna közös kincs, környezetbarát szállítmányozást tesz lehetővé, energia- és vízforrás, fontos szerepet játszik a gazdaságban és a mezőgazdaságban egyaránt - hangsúlyozta Sztáray Péter András, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára a Duna Bizottság megalapításának 70. évfordulója alkalmából rendezett nemzetközi konferencián.

fotó:Jászai Csaba (MTI)

Hozzátette: a Duna az egyik fő európai közlekedési folyosó:
  • lényeges a nemzetközi együttműködés a Duna gazdaságokat integráló funkciójának támogatásához,
  • a fenntartható fejlődés biztosításához, és a környezet védelméhez.
Közös feladatnak nevezte, hogy az érdekütközések ellenére szorosabbra fűzzék és megerősítsék a nemzetközi együttműködést. - A Duna a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) kiemelt része, a fejlesztését és hajózhatóságának biztosítását az Európai Unió is fontosnak tartja - mondta. Üdvözlik az együttműködéseket a Duna Bizottság és más nemzetközi vagy regionális szervezetek között, így fontos a Fekete-tengeri régió és a Duna-régió közötti együttműködés is. Magyarország idén július óta megfigyelőként vesz részt a Fekete-tengeri Gazdasági Együttműködésben - ismertette. Kitért arra is, hogy a bizottság alapjait lefektető belgrádi egyezményt 1948-ban a második világháborút követően Magyarország is aláírta a 7 alapító tagállam egyikeként. Az egyezmény felülvizsgálata elkezdődött, a munkacsoportot Magyarország vezeti. - A nemzetközi szervezet 70. évfordulójáról a külügyminisztériumban kiállítással emlékeztek meg, és számos más rendezvényt tartottak - mondta. Ismertette: az 1948-ban létrejött Duna Bizottság célja a dunai hajózási együttműködés elősegítése. Székhelye 1954 óta Budapesten van, tagjai
  • Ausztria,
  • Bulgária,
  • Horvátország,
  • Magyarország,
  • Moldova,
  • Németország,
  • Oroszország,
  • Románia,
  • Szerbia,
  • Szlovákia és Ukrajna
10 állam pedig megfigyelőként vesz részt a működésében. A tagállamok vállalták, hogy a Duna területükre eső szakaszát hajózható állapotban tartják, elvégzik a szükséges karbantartási munkákat és fejlesztéseket a hajózási feltételek biztosítására. A bizottság a dunai hajózással kapcsolatos ügyekért felelős, ellenőrzi a környezetszennyezést, a biztonságot és a vízijárművek lajstromozását is. agrárvilág.hu / MTI

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.